ما می‌دانیم كه بیماری‌های عفونت تنفسی سالانه موجب مرگ حداقل 4 میلیون نفر می‌شود، اما انجمن جهانی سلامت این بیماری‌ها را در گروه بیماری‌های خاص قرار نمی‌دهد.

سالانه بیش از 4 میلیون نفر بر اثر عفونت ریه می‌میرند
سلامت نیوز: عفونت ریه سالانه جان 4.25 میلیون نفر را در سراسر جهان می‌گیرد.

به گزارش فارس، گزارش جدید منتشر شده حاكی از آن است كه بیماری‌های عفونت تنفسی مانند آنفلونزا و سینه‌پهلو سالانه باعث مرگ 4.25 میلیون نفر در سراسر جهان می‌شوند كه بیشتر این قربانیان را جوانان تشكیل می‌دهند.

بنیاد جهانی ریه اعلام كرد كه مرگ و میر ناشی از عفونت ریه 6 درصد دلیل مرگ‌های جهان را از آن خود كرده است.

پیتر بالدینی سرپرست هیئت رییسه بنیاد جهانی ریه گفت: ما می‌دانیم كه بیماری‌های عفونت تنفسی سالانه موجب مرگ حداقل 4 میلیون نفر می‌شود، اما انجمن جهانی سلامت این بیماری‌ها را در گروه بیماری‌های خاص قرار نمی‌دهد.

بالدینی افزود: این بنیاد تلاش دارد تا دولت‌های مختلف را متقاعد كند كه به مرگ و میر ناشی از بیماری‌های عفونت تنفسی توجه بیشتری داشته باشند و برای جلوگیری از این بیماری‌ها اقدامات اساسی انجام دهند تا بتوانند با اقدامات پیشگیرانه جان میلیون‌ها انسان را در سراسر جهان نجات دهند.

این گزارش كه متن اصلی با جزییات آن در سایت http://ARIAtlas.org موجود است، نشان می‌دهد كه مرگ و میر تاشی از بیماری‌های عفونی در كشورهای فقیر بسیار بیشتر از كشورهای دیگر است. به طور مثال مرگ ناشی از سینه پهلو در كشورهای فقیر 215 برابر كشورهایی است كه درآمد بالاتری دارند.

ویروس RSV یكی از منشأهای اصلی بیماری‌های تنفسی است كه حداقل در سال جان 66 هزار كودك را می‌گیرد و امكان دارد كه آمار تلفات این ویروس به 199 هزار نفر در سال افزایش یابد.

این ویروس درمان كامل و واكسن برای پیشگیری ندارد و سالانه 3 میلیون نفر بر اثر این ویروس در بیمارستان‌های جهان بستری می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha